08 Ocak 2014

2013'ün En İyi Filmleri

     Öncelikle gıcık olduğum şey şu : Yurtdışı sitelerinde bir çok liste yayınlandı "2013'ün En İyi Filmleri" diye. Ama bu filmlerin çoğu vizyona girmediği gibi internete de düşmedi. Yani görme şansımız olmadı. 

     Zaten bu kişisel bir blog. O nedenle liste 2013'de yayınlanan filmlerden değil, benim 2013'te izlediğim filmlerden oluşmakta. Aşağıdaki afişten 2 tane görebildik mesela. 





1- Jagten - The Hunt (Danimarka)
Bence senenin en iyisiydi. Anlatımı olsun, oyunculuklar olsun, insanı gerebilen gerçekçi, zamansız ve coğrafyasız filmlerden biri. Kesin izlenmeli.

2 - The Great Beauty  (İtalya)
Beni en çok şaşırtan film olabilir. Zep'in hayatıyla çelişen sivri dili durmadıkça alınan keyif artıyor. 

3 - Frances Ha  (Amerika)
Frances hepimizin varolan bir arkadaşının izdüşümü. Tanıyoruz kendisini. O yüzden iyi anlatılınca da seviyoruz.

 4 - Le Passe   (İran-Fransa)
Bence geçmişi ince ince işleyip akılda sorular bırakmadan sindirerek cevaplar veren bir film olması bile yeterli.



5 - Before Midnight   (Amerika)
Serinin devamı olup ısrarla eline yüzüne bulaştırmaması bile yeterli. Ama ayrıca güzel. Her ne kadar yunan produktör oyununa gelsek de güzel. 

6 - blue is the warmest colour   (Fransa)
Valla listeye baskılarla girdiğini belirteyim. İyi ama en iyi mi hala sindirip algılamaya çalışıyorum.

7 - The Broken Circle Breakdown    (Belçika)
21 Gram benzetmesi haksız değil. Ama daha sade daha gerçekçilik dozu iyi ve güzel film. Drama sevenlere birebir.

8 - Searching For Sugar Man   (Güney Afrika-Amerika)
Filmin hangi yıl yayınlandığı değil benim ne zaman izlediğimse mesele bu film kesinlikle ilk 10'u sonuna kadar hakediyor. Hikayenin orjinalliği olsun belgesel sıkıcılığından tamamen uzak duruşu olsun mükemmeldi. Mutlak izlenmeli.

9 - Gravity   (Amerika)
Bence teknik (uzay bilimi ve fiziğe) girmeden düşünürsek yaratılan atmosferi bile inanılmaz başarılı. Ben sadece sahip ölmüş köpek bakışlarına sahip Sandra Bullock'u sevemedim. Ama gerçekten tek başına oynayıp filmi götürebilmesine de lafım yok.

10 - This is The End   (Amerika)
Ben çok eğlendim bunu izlerken. Başka bir sebep gerekmiyor.

10 - No  (Şili)
Onbirinci sırada olduğu kesin.  Bizim gibi stilize reklamları seven ama derinlerde bir yerde (sözsel geçmekle kalsa da) sosyalist olan adamlar için biçilmiş kaftan. Zira Pinochet'yi devirecek sosyalistlerin reklam kampanyasının hazırlanışını anlatan film bence gerekli seviyede. Ne eksik ne fazla.
 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Bundan sonrası tamamen kişisel zevklerle beğendiğim filmler. Sırası ve ayrıcalığı yoktur   :)

Only Lovers Left Alive
Filmi izleyip sonlardaki Yasmine Hamdan şarkısına vurulmamak ve filmin genelindeki alaycı tavrı sevmemek çok zor. Üstüne filmden çıkıp Ürdün'e uçup nispeten arap kafası yaşayınca insan üzerindeki etkisi daha fazla oluyor.


Like Someone in Love   - Abbas Kiarostami    
Dsmartta izlemek ilginçti. Onun olduğunu bile bilmeden izledim. Çok beğenilmemiş ama ben çok sıcak buldum.


Oblivion
Valla utanıyom yazarken ama bilimkurgu seven biri olarak bir tane eklemem lazımdı. En eli yüzü düzgün olan bu.


The Imposter
Bir belgesel daha. Manyak bir adam-çocuğun hikayesi. Dünya garip yer vesselam. 


The World's End
  This is End ile akrabalar demiştim. Bu bir tık az güldürdü. O yüzden yedekler listesinde.

Bence yılın en beklenmedik filmiydi. Tamam zombi filmlerini seviyorum ama bu bayağa eğlenceli ve farklıydı bence.

  Ayrıca listede olup izlenecekler var tabi. Ama onlar 2014 listesine dahil olacaklar haliyle.
  • 12 Years A Slave
  • Her
  • Wolf of Wall Street
    Inside Llewyn Davis


2 yorum:

equinox 8 Ocak 2014 13:19  

listenin gerekçelendirilme tarzı dikkatimi çekti; kısa, net, inandırıcı, samimi.

2013 "sinekiyatri" ekibi için nispeten verimsiz bir yıl oldu.
2014 yılı için bu yazıdaki listeyi dikkate alacağımız kesin.

Porco Rosso'yu takipteyiz...teşekkürler.

Porco Rosso 9 Ocak 2014 14:38  

bence 2013 herkes için verimsiz geçti. iyi denilen filmleri izleyemedik. belki şubat ayına yetişecekler. ama dediğim gibi bence onlar 2013 filmi değil benim için. 2014'ten sayacaz artık.

Saygılar.

  © Blogger template 'Isolation' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP