26 Ocak 2011

An American Crime

Salt işlenen suç değil göze sokulan, Amerikan Rüyasının bir kesiti.



Filme dair en iyi açıklaması ekşisozlukten nuage'den gelmiş:
film, başlı başına bir deneydir bana kalırsa. yani, filmde yaşanan olaylar "insanlar üzerinden yapılan deneyler"in beyaz perdeye uyarlanmışıdır. bir "zimbardo deneyi"dir, bir "milgram deneyi"dir, bir "bobo doll experiment"tır burada görülenler. yanlış olduğunu bile bile söylenene itaat milgram deneyi, güç sahibi olunca güçsüzü ezme zimbardo deneyi ve yine gördüklerini uygulama bobo doll experiment dizisidir buradakiler.

Film rahatsız etme konusunda oldukça cesur. Gerçekten sarsıcı bir gerçek olaydan esinlenilmiş ve neredeyse hiç bir bölümüne karışılmadan sinemaya aktarılmış. Bence eksik yanı bu. Ama izleyip asap bozmak istemiyorsanız (hele de gece gece) hiç bulaşmayın. Olayı öğrenmek dışında bize birşey kazandırmıyor. Küfredip kapatıyorsun ekranı. Hepsi bu.

7/10





4 yorum:

Vladimir 28 Ocak 2011 15:06  

C. Keener sanırım bu filmdeki rolünden çmrü boyunca kurtulamayacak.

Arda S. 3 Şubat 2011 15:47  

Paramparça olmuştum ben. Amerika filan da bir tarafa, bence "insan" ve "gerçek" üstüne kaygılandıran bir şey bu! Gerçek bir vakadan hareketle yazılmış bir senaryo imiş ya zira. Demek "insan", buralara geldi, elma yemeye korkmak noktasından!

Unknown 23 Şubat 2011 11:32  

Etkileyici yazın üzerine D&R da 5 TL'ye görünce derhal kasaya yöneldim.Ama izleyemedim hala sıra gelmedi.Biraz da cesaret edemedim sanki.Psikolojimi bozan filmleri seviyorum asıl korkum da bu.

Porco Rosso 25 Şubat 2011 00:11  

Bence izlemediysen izleme :))
boşver kurtar kendini. aslında içinin daralmasından başka bir şeye hizmet etmiyor gibi geliyor zaman geçince.

  © Blogger template 'Isolation' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP